REALIZARII SCRISORII


PASUL 1: Selectarea fisierelor din folderul / directorul respectiv din calculator.

Pentru aceast pas (Pasul 1) trebuie doar sa ne ducem in locul unde se afla fisierele , de regula ambele fisierele sa fie intr-un folder pentru o usurinta in gasirea acestora , in cazul meu se gasesc pe Desktop.

Pasul 2: Deschidem fisierul sursa cu ,,modelul’’ de scrisoare prin dublu click sau prin selectarea fisierului si apasarea tastei ,,ENTER’’ sau click dreapta pe fisier si selectarea optiunii OPEN.
Open

Pasul 3: Prin lansarea optiunii OPEN pe fisier se va lansa acel fiser si va aparea urmatoarea fereastra:

Pasul 4: Sub bara de titlu se afla bara de meniuri (File , Insert etc.) se allege optiunea ,,Maillings’’ , prin apasarea cu un click .

Pasul 5: Din meniul aparut se alege a patra optiune de la stanga la dreapta ,,Start Mail Merge…’’ .

Pasul 6: Din optiunile meniului Start Mail Merge se alege optiunea ,, Step by Step Mail Merge Wizard…’’ (Pas cu pas cea mai recomandata in acest caz) , dar pot fi alese si alte optiuni . Ase vedea meniul contextual.

Pasul 7: Dupa selectarea optiunii ,,Stept by step…’’ printr-un singur click va aparea o fereastra ca aceasta:


Se selecteaza optiunea ,, Letters’’ , apoi se apasa ,, Next: Starting Document ‘’ .

Pasul 8: Urmatorul pas in realizarea scrisorii va fi alegerea unei optiunii in vederea realizarii scrisorii: In cazul in care este deja lansata optiunea ,, Use the curent document ‘’ sau alegerea optiunii
,, Start from a template ‘’ (Incepe cu un fel de model ) sau ,, Start from existing document’’ (Incepe cu un document existent si folosirea optiunii Open pentru gasirea acestuia) .


Pentru urmatorul pas se selecteaza optiunea ,,Use the current document ‘’ si selectarea optiunii din josul meniului ,, Next : Select recipients ‘’.

Pasul 9: Dupa realizarea pasului 8 se va alege ,,Use an existing list ‘’ in caz ca lista este formata (in cazul nostru) sau alte optiuni cum ar fi : Type a new list pentru realizarea unei noi liste si alegerea optiunii Create si altele. Dupa aceasta se alege ,, Next: Write your letter ‘’ .

Pasul 10: Se apasa ,, Browser… ‘’ si alegerea fisierului cu adrese de pe desktop prin selectarea optiunii Open si selectarea din lista aparuta pe ,,Sheets 1$’’

Va aparea o fereastra cu ,, Nume , Prenume , Nr.crt s altele’’ si se apasa OK.
Se va trece la pasul Write your letter .

Pasul 11: Acest pas este dedicat realizarii legaturii dintre modelul scrisoare si fisierul adrese.
Se selecteaza punctele ce vor fi inlocuite ulterior cu rubricile Nume , Prenume , Adese , Telefon .
Pentru scrisoarea noastra se va introduce numele si prenume profesorului dar fiecare scrisoare va avea nume si prenume diferit.

Punctele au fost inlocuite cu rubricile Nume , Prenume , Adrese , Nr_telefon , Destinatar ca in imaginea aceasta :

Pasul 12: previzualizarea scrisorilor astfel :

Pasul 13: Se selecteaza Next : Complete the Merge si iesirea din document , dar nu inainte de a salva sau de a printa scrisorile realizate.
Va reamintesc ca aceste scrisori pot fi si trimise prin posta electronica.
Pentru cei care nu stiu urmatorul tutorial va fi trimiterea unei scrisori folosind posta elctronica.

VA MULTUMESC PENTRU VIZIONARE SI ASTEPT COMENTARIILE VOASTRE !
LA REVEDERE !

AUTOR:Tabacu Bogdan Mihai.